• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73646
+
-

30هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و چرام آبی می‌شود

کوتاه از استان
30هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و چرام آبی می‌شود

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای سد آبریز ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کهگیلویه و چرام آبی می‌شود.

 به گزارش ایرنا، «عدل‌ هاشمی‌پور» در بازدیدی به همراه مسئولان از محل اجرای این سد تصریح کرد: مطالعات فاز اول سد آبریز در مرحله پایانی است و بر اساس تعهد پیمانکار مطالعات این طرح تا پایان سال ۹۸ انجام می‌شود. 

وی بیان کرد: این طرح از جمله اولویت‌های توسعه این منطقه است و بعد از انجام گرفتن مطالعات، این سد وارد فاز اجرایی خواهد شد. ‌هاشمی‌پور گفت: در این طرح آب به صورت ثقلی از یک تونل به طول 4۹۰۰ متر به لوله‌هایی به طول 7۴۰۰ متر انتقال و با احداث تونلی به طول 6۴۵۰ متر آب به دشت‌های کهگیلویه و چرام خواهد رسید. 

هاشمی‌پور ارتفاع این سد را ۱۵۰ متر و به صورت آر.سی.سی اعلام کرد. بر اساس تخصیص وزارت نیرو ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از این سد به دشت‌های کهگیلویه و چرام منتقل خواهد شد. 

فرماندار کهگیلویه نیز گفت: سد آبریز برای آبیاری بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های کهگیلویه و چرام پیش‌بینی‌شده شکوفایی و توسعه بخش کشاورزی در این مناطق را در پی‌ خواهد داشت. «علیرضا اتابک» اظهارکرد: سد آبریز یکی از طرح‌های بسیار خوب دولت است که با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال‌زایی و توسعه بخش کشاورزی فراهم خواهد شد. 

وی بیان کرد: سد آبریز با توجه به تولید ۲۸ هزار مگاوات برق هم برای دولت و مردم سودآوری زیادی دارد. سد آبریز در محدوده روستای آبریز در شمال شرقی کهگیلویه قرار دارد. با اجرای این طرح بیش از ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در ۲ شهرستان کهگیلویه و چرام به شبکه‌های نوین آبیاری مجهز خواهد شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید